Optimalizace trati Praha Bubeneč - Praha Holešovice

Zdroj
Věstník veřejných zakázek
Zadavatel
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Odvětví
Stavebnictví
Datum zveřejnění
14. prosince 2012
Cena (Kč bez DPH)
738 064 475 ,- Kč
Dodavatel
Metrostav a.s.
Druh řízení
Otevřené
Počet nabídek
9
Podpořeno EU
Popis

Jedná se o realizaci stavby Optimalizace trati Praha Bubeneč – Praha Holešovice. Optimalizovaný úsek žst. Praha Bubeneč (včetně) - žst. Praha Holešovice (včetně) je z hlediska mezinárodního součástí IV. multimodálního panevropského koridoru (Berlín-) Děčín – Praha – Brno – Břeclav – (Wien / Bratislava), zařazeného do panevropské sítě TEN a do páteřní sítě TINA. Úsek je zařazen do evropského železničního systému a současně do Transevropské železniční sítě nákladní dopravy (TERFN). Z pohledu vnitrostátní vybrané železniční sítě je součástí I. tranzitního železničního koridoru st. hranice DB - Děčín - Praha - Česká Třebová - Brno - Břeclav - st. hranice ÖBB/ŽSR, a odbočnou větví pro IV. tranzitní koridor státní hranice DB - Děčín - Praha - Veselí n.L. - Horní Dvořiště/České Velenice - státní hranice ÖBB. Dle pomůcek GVD je úsek součástí tratí 526 Praha-Libeň – Praha-Bubeneč a 527 Praha Bubeneč – Děčín hl.n. V neposlední řadě je řešený úsek součástí železničního uzlu Praha s hlavními provozními úkoly přivedení cílové osobní dopravy do centrálních nádraží Praha hl.n. a Praha Masarykovo n. a cílové nákladní dopravy do žst. Praha Libeň nebo naopak odvedení tranzitní osobní a nákladní dopravy mimo nádraží centrální Prahy. Předmětný úsek je součástí dvoukolejné elektrizované (stejnosměrnou soustavou 3 kV) tratě Praha Libeň – Praha Bubeneč, která je z hlediska Zákona o drahách dráhou celostátní. Stavebně je úsek dlouhý 4,465 km (km 3,553-5,194=413,646-416,470). V současném stavu jsou v úseku dvě železniční stanice Praha Bubeneč a Praha Holešovice včetně odbočky Stromovka, kde se napojuje dvoukolejná trať směr Praha Masarykovo n. V úseku nejsou žádné železniční zastávky. Trať je zabezpečena čtyřznakým obousměrným AB, obě dopravny úseku mají zabezpečovací zařízení 3. kategorie, reléové - AŽD 71. Z pohledu území je stavba umístěna v obvodu městských částí Prahy 6 a Prahy 7 na katastrálních územích Bubeneč a Holešovice. V traťovém úseku Praha Bubeneč – Praha Holešovice prochází část trasy (cca 1,5 km) chráněnou lokalitou přírodní památky Pecka a Královská obora (Stromovka).

Informace od návštěvníků

Vyšel o zakázce článek?
Jsou vedené údaje špatně?
Přidejte k zakázce odkaz nebo informaci.